Lysá hora 24 hodin

Zpět na rok 2020.

Zpět na hlavní stránku.

Pátek

Odpoledne jsme vyrazili od Luboše. Jeli jsme ve složení. Já, Kuba a Luboš. Jeli jsme Lubovým citroenem. Cesta v pohodě ubýhala. Zastávka v Holicích v Lidlu a na benzince v Mohelnici. Dorazili jsme do Ostravice a jeli se zaregistrovat do místni pily. Pak jsme frčeli k Šedikoj a cestou, která vede vedle školy, bylo v příkopě zapíchnuté auto. Svítili mu světla a snažil se vyjet. Tak jsme zastavili a šli se podívat případně pomoci. Otevřel jsem spoujezdcovi dveře a zeptal se zda nepotřebují pomoc, ten borec zamumlá, že ne a snažil otvírat svoje dvěře, ale když bylo celé auto opřené o plot tak ty dveře nemohl otevřít. Z jeho mluvy a celkového chování bylo zřejmé, že je dosti opilí. No nic, když opilec nechce pomoc a v ohrožení života nebyl tak jsme jeli dál. Mezí tím přišel za plotem asi školník, protože byl za plotem školy. Jsme s ním hodili řeč a pak jsme odjeli k Šedikoj. Tam jsme se ubytovali a přenocovali a pokecali.

Opilec co si zaparkoval auto.

Sobota

Ráno jsme v klidu hezky vstali nasnídali se a pobalili věci. Pak jsme popojeli dolů na hlavní ulici, kde Luboš nechal auto a pomohl nám s věcmi odnést na hotel Sluníčko. Jsme se zapotili něž jsme tam vyšli.

Já a Kuba před Sluníčkem.

Ubytovali jsme se v pokoji, kde už byli další dva tými. Místa málo jako vždy. Ale jedna postel byla naše. Kuba se tedy připravoval na start. Až byl připraven tak jsme šli dolů k pile, kde byl v 10 hodin start. Tam jsme se setkali s Lubošem.

. . .

Chvilku před startem.

Kuba odtartoval. A já s Lubošem jsme šli pomalu na parkoviště k transformátoru, tam jsme ještě dobu kecali. Pak šel Lubo na vrchol Lysé a já se šel připravovat abych vystřídal Kubu.

Kuba u Albínova náměstí.

Nepříjemný led.

Kuba doběhl a já ho vystřídal. Tak nějak v klidu svižným tempem na vrchol. Ze začátku byla asfaltka suchá, pak se objevovali ledové plotny a pak to bylo celé pod sněhem - ledem. Stoupák nebyl moc ledový, ale odpoledne začalu chumelit a tak se sníh ušlapal a bylo to ledově luzké, ale šlo to. Traverz byl surpově pevný, ale jen cestička tak se moc předbíhat nedalo. Pak šikmý traverz byl celkem v pohodě a poslední stoupání klasika pod sněhěm ,ale pevný sníh. Když jsem vyšlapl na vrchol, tak mě tak čekal Luboš, já si srovnal jen návleky a pádil dolů. Skoro dole jsme cítil, že se mi začínají dělat puchýře pod celou patou na obouch botách. To by bylo velmi nemilé. Doběhl jsem dolů a předal štafetu Kuboj. Ty puchýře asi budou z mých nových bot - asi jsem je nerozšlapal tak jak jsme si představoval. Opravdu tam byli, ale nenaplněné. No dal jsem si sprchu, převlékl a skočil na něco k snědku na katering. Na mé druhé kolo jsem si vzal staré mamutky (podkotníkové pohorky) a pořádně namazal compeedem. A když jsem vyrazil, tak jsem se snažil abych co nejvíce odlehčil patám. Do kopce to šlo po špičkách a i traverz, ale dolů se fakt běželo s řetízkama po špičkách dost blbě, hlavně v terénu, kdy se bota různě prohýbala a já musel šlapat na to co bylo. Ale tak nějak jsem to zvládnul. Nějaké střídaní tam byl i Luboš. On vyšel na Lysou tam na mě počkal a pak dolů šel až nějak za vodní nádrž Šance a pak se vrátil a v pivovárku si dal večeřičku a pak vzal auto a od pili dojel na horní parkoviště u transformátoru, kde pak v autě přespal.

Luboš se stavil v místním pivovárku.

. . .

Místní pivečko a dobré jídlo.

Večer Lubo popojížděl tak byla chumelenice.

Lubo spí v autě.

Kuba to dával v pohodě. Hlavně bylo opravdu vedro, vítr žádný a přes den na vrcholu Lysé byli +2°C a přes noc cca -5°C. Tak jsme běhali jen tričko a mikina. Jen to mé třetí kolo to byla krizovka. Neměl jsem dost energie, únava, pak mi z toho byla zima a ještě ty paty. Říkal jsem, že to další mé čtvrté kolo ještě musím dát a pak se uvidí. Ale čtvrté mé kolo se mi přeci jen vrátila trochu energie, ale vzal jsem si bundu a šel o trochu více na pohodu a i to páté kolo.

V jídelně jsem koukal na webkameru, která byla na vrcholu Lysé.

Toto je náš pokoj - ta postel uprostřed je na šel. Toto je pro 6 lidí (3týmy).

V koupelně bylo více místa než v pokoji - všude se suší.

Catering.

Chvilka odpočinku v noci.

Kuba ještě k ránu stíhl poslední naše kolo tedy celkově 11. kolo. Když vyrazil na to 11. kolo tak já si ještě dopočnul na chvilku v postýlce, ale pak se mi tak zakyselili stehna, že jsem nemohl jako vždy jít. Ale to až jen teď jinak celý závod nic. Jinak v noci jsem prodřímal asi 2 x 45minut. Pak jsem po odpočinku pobalil pár věcí a už si je odnesl Luboj do auta, tam jsme vyzvedl Luboše a šli jsme do cíle vyhlížet Kubu. Pak se konečně Kuba ukázal a byl v cíli. Když doběhl tak nám ještě zbývala hodina a pět minut do konce závodu, ale nevím jestli bych to dal. Spíš asi ne. Po Kubově doběhu jsme pomalu šli na Sluníčko a Kuba hodil sprchu a pobalil a skočili jsme na snídani. Já si dal na spravení žaludku malé pivečko. Lubo pak příjel autem před Sluníčko a my odnesli jěn věci do auta a frčeli jsme domů. Byl jsem dost unavený, ale tak nějak jsem byl vzhuru celou cestu. Kuba si vzadu pěkně odpočnul.

Kuba v posledním kole.

Sbíhá poslední kolo a má ještě dost energie.

Kuba a já v cíli v čase 22 hodin 55 minut a 20 vteřin s 11 koly.

Snídáme a já malé pivečko na závěr.

Kuba luboce přemýšlí o závodě.

Naše výsledková tabulka.

Závěrem

Letošní LH24 byla pěkná a dosti teplá s málo sněhu. Počasí tedy nebylo extrémní, ale trať nikdy lehoučká není. Bylo to fajn a děkujeme za podpůrný tým Luboše co nám pomáhal a odvezl nás tam a zpět.

Výsledky

Dali jsme celkem 11 kol v čase 22 hodin 55 minut a 20 vteřin. Kuba 6 kol a já 5 kol. Celkově jsme skončili v kategorii dvojice muži 18-35 let na 15. místě ze 44. startujících. V kategorii dvojice muži jsme skončili na 38. místě z 103. startujících. A v kategorii všech dvojic jsme skončili na 71. místě z 214. startujících. Dali jsme celkem cca 132km s převýšením +- 8800 metrů.